Mariia Firsova

Bachelor's thesis

Product placement a jeho uplatnění ve filmu Stranger things

Product placement in the Stranger Things.
Abstract:
V bakalářské práci se zabývám product placementem, jeho vývojem a celkovou problematikou umísťování produktu do audiovizuálních děl. Záhlavním cílem bakalářské práce bylo zhodnotit účinnost product placementu ve filmu Stranger Things. Ve své práci mimo jiné zjišťuji jaké jsou silné a slabé stránky umístěného produktu, jeho historický vývoj a uvádím faktory ovlivňující product placement. Na základě …more
Abstract:
The aim of this work is to investigate product placement as a marketing tool, its development throughout years and its general problems. The main focus of my research is to study the ways product placement influences consumers’ behaviour, highlight its strengths and weaknesses and show factors which determine the effectiveness of this marketing policy. In conclusion it is necessary to propose possible …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 2. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 5. 2020
  • Supervisor: Milan Postler
  • Reader: Jitka Volfová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/79451