Analýza návštěvnosti vybraného ubytovacího či gastronomického zařízení – Bc. Hana Oličová
Bc. Hana Oličová
Master's thesis
Analýza návštěvnosti vybraného ubytovacího či gastronomického zařízení
Analysis of attendance chosen accommodation or gastronomic equipment
Abstract:
Diplomová práce se věnuje problematice cestovního ruchu, a to zejména v jeho moderních podobách. Tematizován je zároveň vznik hotelnictví a chod ubytovacího zařízení, přičemţ největší pozornost je věnována současnému turismu, jeho trendům (vyuţití moderních technologií, nové podoby turistiky – záţitkový turismus, temný turismus apod.). Text se vztahuje také k vyuţití marketingu v cestovním ruchu, který …moreAbstract:
Diploma thesis investigates the role of the tourist industry, focused on its modern pattern. The uprise of hotel sector and the principles of accommodation are also introduced, while the most discussed issue is the matter of the contemporary tourism and its trends (usage of new technologies, new form of tourism – adventure tourism, dark tourism etc.). Text relates to utilisation of marketing in tourism …moreKeywords
Cestovní ruch marketing v cestovním ruchu marketingový mix marketingová situační analýza moderní podoby cestovního ruchu Středověký hotel Dětenice zážitkový turismus Adventure tourism modern forms of tourism marketing in tourism marketing mix marketing situational analysis Medieval hotel Dětenice Tourism adventure tourism
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2016
Identifier:
http://is.vsh.cz/th/12317/vsh_m/
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2016
- Supervisor: doc. Ing. Lenka Turnerová, CSc.
- Reader: Ing. Bc. Jan Chromý, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola hotelová v PrazeInstitute of Hospitality Management in Prague
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Moderní trendy v marketingu a jejich využití v praxi podniků
Karolína Chalupová -
Strategic Analysis of the Job Portals in the Czech Republic
Ivan Rozman -
Marketingová situační analýza – nedílná součást zahájení podnikání
Alexandra Gutorova -
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Anna Hrachovcová -
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Lenka Matějková -
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Hana Veleková -
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Petra Syrová -
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Tereza Míková