Návrh podnikatelské strategie zvoleného podnikatelského subjektu – Dominik Mařík
Dominik Mařík
Bachelor's thesis
Návrh podnikatelské strategie zvoleného podnikatelského subjektu
Business strategy proposal of the selected business entity
Abstract:
Tématem bakalářské práce je návrh podnikové strategie za účelem navýšení obratu pro malou stavební společnost, která se zabývá rekonstrukcí soukromých objektů. V teoretické části jsou vysvětleny důležité pojmy, které jsou následně využity jako teoretická východiska pro část praktickou. Práce využívá metody analýz vnějších i vnitřních prostředí jako je například Porterův model pěti sil, SWOT analýza …moreAbstract:
The topic of the bachelor thesis is a proposal of corporate strategy in order to increase the turnover for a small construction company, which deals with the reconstruction of private buildings. In the theoretical part important concepts are explained, which are then used as theoretical starting points for the practical part. The thesis uses methods of analyses of external and internal environments …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2022
Thesis defence
- Supervisor: Ing. Petr Novák, Ph.D.
- Reader: František Milichovský, Ph.D. MBA
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: NEWTON College a.s., Vysoká škola NEWTONNEWTON College a.s.
NEWTON UniversityBachelor programme:
Economics and Management
Theses on a related topic
-
Hodnocení konkurenceschopnosti podniku s použitím finanční analýzy
Anna Skoupá -
Návrh marketingového mixu a doporučení pro Tatsuno Europe a.s.
Kamila Kubíková -
Situační analýza plzeňské pobočky CK Alexandria, spol. s r.o.
Kateřina Dolejšová -
Nový podnikatelský záměr podniku Apollo, s.r.o.
Tereza Kroužilová -
Zvýšení konkurenceschopnosti korporace MAPE FINANCE s.r.o.
Monika Bubílková -
Marketingový výzkum v oblasti trhu s ojetými vozidly
Tomáš Herout -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova -
LYFT company’s business expansion to Central Europe
Subhan Hashimov