Bc. Alena ŠULDOVÁ

Bachelor's thesis

Marketingová srovnávací studie Techmania Science Center a Experimentaria v Kodani

Case study of Techmania Science Center and Experimentarium in Copenhagen in relation to marketing issue
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá teoretickým úvodem do problematiky cenové politiky pro science centra na základě poznatků ze zážitkové ekonomiky. Dále analyzuje jednotlivé kroky stanovení cen kodaňského Experimentaria a plzeňské Techmanie. Tato práce také představuje možnost jak studovat chování zákazníků v science center a jak tento způsob studia byl aplikována v praxi v obou science centrech. Ve třetí …more
Abstract:
This bachelor thesis deals with the theoretic introduction to the problematic of pricing policy of science centers in general on the base of knowledge of experience economy. It includes an analyze of a price strategy based on the theory of value for the costumer. This analyse is done for the case of Experimentarium the science center in Copenhagen, Denmark and Techmania Science Center, which is situated …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2011
Accessible from:: 1. 1. 2099

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 6. 2011
  • Supervisor: Ing. Dita Hommerová, Ph.D., MBA

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

ŠULDOVÁ, Alena. Marketingová srovnávací studie Techmania Science Center a Experimentaria v Kodani. Plzeň, 2011. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta ekonomická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 13. 05. 2011

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta ekonomická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na
http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/