Bc. Alžběta Hráčková

Master's thesis

Využití metody Total Physical Response ve výuce anglického jazyka na prvním stupni základní školy

The Use of Total Physical Response in Teaching English at Primary School
Abstract:
Tato diplomová práce nazvaná "Využití Metody Total Physical Response ve Výuce Anglického Jazyka na Prvním Stupni Základní Školy" se zabývá učební metodou česky zvanou "Celková fyzická odezva" (anglicky Total Physical Response, zkratka TPR), která je založená na koordinaci řeči a pohybu. Tato metoda se prosazuje vyučování cizího jazyka pomocí fyzické aktivity. TPR již prokázala, že je velice účinná …more
Abstract:
This diploma thesis called "The Use of Total Physical Response in Teaching English at Primary School" focuses on a teaching method called Total Physical Response (shortly TPR) which is built around the coordination of speech and action. This method has proved to be very successful especially with beginners and lower-level learners, that is why this thesis deals with the primary school pupils. The theoretical …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 3. 6. 2016
  • Supervisor: Mgr. Bc. Michaela Šamalová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Naděžda Vojtková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakulta