Komplexní maturitní zkouška z českého jazyka v letech 2018 až 2020 – Bc. Hrachovská Hrachovská
Bc. Hrachovská Hrachovská
Bachelor's thesis
Komplexní maturitní zkouška z českého jazyka v letech 2018 až 2020
Czech language exam as a comprehensive exam in the matura exam in the 2018-2020
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá jednou z částí maturitní zkoušky, přesněji komplexní zkouškou z českého jazyka v letech 2018 až 2020. Zaměřuje se na didaktické testy a obsahovou analýzou jednotlivých úloh. Mimo jiné ve své práci ověřuji, zda se požadavky k didaktickému testu od CERMAT, shodují také s očekávanými výstupy, které jsou uvedeny v RVP pro gymnázia a vybrané typy středního odborného vzdělávání …moreAbstract:
This diploma thesis deals with one of the parts of the Matura exam, more precisely a comprehensive exam in the Czech language in the years 2018 to 2020. It focuses on didactic tests and content analysis of individual tasks. Among other thing, in my work I verify whether the requirements for the didactis test from CERMAT also correspond to the expected outcomes, which are listed in the FEP for grammar …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/hhd0c/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2022
- Supervisor: Mgr. Lenka Hloušková, Ph.D.
- Reader: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Pedagogy / Pedagogy
Theses on a related topic
-
Standard kvality profese učitele pohledem pedagogů středních škol
Veronika Krobová -
Interconnection of Music and English Language in Teaching at Lower Secondary Schools
Johana Palová -
Educational methods applied in teaching English at lower secondary schools to Roma pupils during distance learning
Petra Faktorová -
The Integration of English Language and Music at Lower Secondary Schools with an Emphasis on the Development of Practical Skills
Marie Stodůlková -
Portfolios as a self-assessment tool in the EFL class in lower secondary schools
Petra Dvořáková -
Methods of English Pronunciation Teaching at Lower Secondary Schools
Anežka Bindrová -
Cvičné didaktické testy pro přípravu ke státní maturitní zkoušce z matematiky
Jiří PIVOŇKA -
Pracovní listy pro přípravu žáka s OMJ na maturitní zkoušku
Jana Kovaříková