Bc. Jana Skřivánková

Master's thesis

Influencer marketing

Influencer marketing
Abstract:
Cílem diplomové práce je identifikovat faktory, které ovlivňují kredibilitu influencerů na sociální síti Instagram v českém prostředí. Literární rešerše pokrývá témata online marketingu, influencer marketingu a kredibility influencerů. Praktická část se zaměřuje na pojmenování faktorů kredibility a jejich projevy na profilu influencera. Na základě provedených analýz jsou v praktické části navržena …more
Abstract:
The aim of the thesis is to identify factors affecting influencer’s credibility on Instagram in the Czech Republic. The literature review covers online marketing, influencer marketing and influencer’s credibility. The practical part deals with finding and naming factors affecting an influencer’s credibility, and how these factors manifest in an influencer’s profile. Based on performed analysis the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 21. 6. 2023
  • Supervisor: Ing. Renata Čuhlová, Ph.D.
  • Reader: Ing. Eva Švandová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakulta