Translation and Analysis of the Direct Speech of Students and Teachers in J.K. Rowling's Harry Potter and the Philosopher's Stone. – Mgr. Tereza Holičová
Mgr. Tereza Holičová
Bachelor's thesis
Translation and Analysis of the Direct Speech of Students and Teachers in J.K. Rowling's Harry Potter and the Philosopher's Stone.
Translation and Analysis of the Direct Speech of Students and Teachers in J.K. Rowling's Harry Potter and the Philosopher's Stone.
Abstract:
Bakalářská práce Překlad a analýza přímé řeči studentů a učitelů v knize Harry Potter a Kámen mudrců autorky J.K. Rowlingové je zaměřena na překlad a analýzu dvou kapitol z knížky Harry Potter a Kámen mudrců od J.K. Rowlingové . Analýza překladu se zabývá stylistikou zvoleného textu: přímých řečí žáků a učitelů v Lučivalu. Zejména se analýza zabývá úrovní lexikologickou (slovní spojení a idiomy) a …moreAbstract:
The bachelor thesis Translation and Analysis of the Direct Speech of Students and Teachers in J.K. Rowling's Harry Potter and the Philosopher's Stone focuses on the translation and analysis of two chapters from the J.K. Rowling’s book Harry Potter and the Philosopher's Stone. The analysis is concerned with the lexicological level of the text such as collocations and idioms and level of pragmatics of …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/jaklv/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2013
- Supervisor: Mgr. Martin Němec, Ph.D.
- Reader: PhDr. Tamara Váňová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HOLIČOVÁ, Tereza. \textit{Translation and Analysis of the Direct Speech of Students and Teachers in J.K. Rowling's Harry Potter and the Philosopher's Stone.}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2013. Available from: https://theses.cz/id/a4ob6z/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Pedagogické asistentství anglického jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Strategie učení se cizímu jazyku u nevidomých studentů anglického jazyka jako cizího jazyka
Ivana Hovořáková -
Analýza přístupů pedagogů k výuce anglického jazyka na druhém stupni základní školy a vliv zvolených přístupů na žáky
Anna Hošpesová -
Výuka výslovnosti anglického jazyka na druhém stupni základních škol
Kateřina Jezdinská -
Dramatický workshop ve výuce anglického jazyka
Natálie Janíčková -
Zpětná vazba ve výuce anglického jazyka na druhém stupni základní školy
Tereza Ondráčková -
Výuka anglického jazyka na druhém stupni ZŠ formou vybraných skupinových vyučovacích metod
Cristina Blessano -
Aspekty znalosti slovní zásoby v učebnicích anglického jazyka na 2. stupni základní školy
Michaela Trnová -
Vliv angličtiny - prvního cizího jazyka na vyučování/učení se francouzštiny - druhého cizího jazyka
Kristýna PETŘÍČKOVÁ