Činnost neziskové organizace a sociální marketing – Ing. Tomáš Plíhal
Ing. Tomáš Plíhal
Bachelor's thesis
Činnost neziskové organizace a sociální marketing
Activities of non-profit organization and social marketing
Abstract:
Moje bakalářská práce řeší činnost neziskové organizace. V teoretické části jsou uvedeny definice sociálního marketingu, public relations, fundraisingu. V aplikační části je představena nezisková organizace Český červený kříž, kde byla provedena analýza sociálního marketingu. Cílem této bakalářské práce bylo pomocí sekundární analýzy zjistit, jak lidé vnímají činnost neziskové organizace a navrhnout …moreAbstract:
My bachelor thesis addresses the activities of nonprofit organizations. In the theoretical section there are provided definitions of social marketing, public relations and fundraising. In the empirical part there is presented a non-profit organization the Czech Red Cross, where an analysis of its social marketing was carried out. The aim of this thesis was, by using a secondary analysis, to determine …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 4. 2013
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/kom1t/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2013
- Supervisor: doc. Dr. Zdeněk Cecava, CSc.
- Reader: doc. Ing. Marie Dohnalová, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Online marketing communication of non-profit organizations with focus on cancer awareness
Jana Sklenářová -
The role of non-profit organizations: an economic analysis
David Vajčner -
Cooperation of Czech environmental nongovermental non-profit organizations with European NNOs
Veronika Školíková -
Communication strategies in promotional texts for charities and non-profit organizations
Zuzana DROZDOVÁ -
Comparison of the institutional framework of non-profit organizations in the Czech Republic , UK and USA
Klára Gajdová -
Sociální marketing a jeho vnímání spotřebiteli v ČR
Bára Procházková -
Činnost neziskové organizace Junák - český skaut, z.s. a sociální marketing
Kateřina Skálová -
Sociální marketing v podmínkách ČR
Michal Kožešník