Schreiben als Mittel zum besseren mündlichen Ausdruck – Bc. Veronika Kordová Fleischmannová
Bc. Veronika Kordová Fleischmannová
Master's thesis
Schreiben als Mittel zum besseren mündlichen Ausdruck
Writing as a tool to better oral production
Abstract:
The diploma thesis "Schreiben als Mittel zum besseren mundlichen Ausdruck" (Writing as a Tool to Better Oral Production) addresses the issue of writing in the teaching of German as a Foreign Language to adults. The aim is to identify the kind of writing that would help to improve the oral production of students, in particular, better accuracy in oral production and increased self-confidence. At the …moreAbstract:
Diplomová práce “Schreiben als Mittel zum besseren mündlichen Ausdruck” (Psaní jako nástroj k lepšímu mluvenému projevu) se zaměřuje na psaní ve výuce němčiny jako czího jazyka dospělých. Snaží se definovat druh psaní, který může pomoci zlepšit mluvený projev studentů z hlediska správnosti použití jazykových prsotředků i získání větší jistoty při mluvení. Zároveň zkoumá jak psaní jako přípravu k mluvení …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cvoxn/
Thesis defence
- Date of defence: 23. 5. 2017
- Supervisor: PhDr. Alice Brychová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary and Language School Teacher Training in German Language
Theses on a related topic
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Mobile phones usage as a part of M-learning for lower - secondary learners of English as a foreign language
Veronika Kroupová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Storybird and its Usage in Teaching Writing to Czech Upper Secondary Learners of English as a Foreign Language
Lenka Kašparová -
Mnohojazyčnost ve výuce němčiny jako dalšího cizího jazyka
Miroslav Janík -
Motivace a rozvoj mluvení a psaní ve výuce němčiny jako druhého cizího jazyka
Růžena Heřmánková -
Předložky ve výuce němčiny jako cizího jazyka
Jana ŠKUBALOVÁ -
Hudba a písně ve výuce němčiny jako dalšího cizího jazyka - jedna z možností aktivizace žáků
Jana Hrbáčková