Ivana BALNEROVÁ

Master's thesis

Čtení s porozuměním u žáků 5. ročníku ZŠ

The reading comprehension of pupils of the fifth year of elementary school
Abstract:
Předkládaná diplomová práce se soustřeďuje na monitorování možného vlivu metody výuky čtení na čtení s porozuměním u žáků 5. ročníku, a to jak s ohledem na aspekty čtenářského výkonu, tak na porozumění textu na všech jeho úrovních. Teoretická část práce vymezuje pojmy gramotnost, čtenářská gramotnost a funkční gramotnost, uvádí vztah mezi nimi navzájem a vztah mezi gramotností a kurikulem. Dále stručně …more
Abstract:
The focus of this diploma thesis is on monitoring a possible influence of a teaching method of reading on reading comprehension that has been observed on 5th-grade pupils where two aspects were taken into consideration, such as a reading performance and comprehension of a text at all its levels. The theoretical part of the thesis defines terms such as literacy, reading literacy, and functional literacy …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 3. 2021
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 5. 2021
  • Supervisor: doc. PhDr. Radana Metelková Svobodová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

BALNEROVÁ, Ivana. Čtení s porozuměním u žáků 5. ročníku ZŠ. Ostrava, 2021. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta