Le film comme le moyen d’éducation multiculturelle en classe de FLE – Bc. Barbora Plšková
Bc. Barbora Plšková
Bakalářská práce
Le film comme le moyen d’éducation multiculturelle en classe de FLE
Film as a means of multicultural education in French language teaching
Abstract:
This bachelor thesis deals with the topic of multicultural education and its integration into French language teaching, in this case with the help of the film Serial (Bad) Weddings (in French Qu'est-ce qu'on a fait au Bon Dieu ?). The first part is the theoretical part, where the use of film as a teaching tool is described, then what multicultural education is and what it involves, and also some basic …víceAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tématem multikulturní výchovy a jejím začleňováním do výuky francouzského jazyka, v tomto případě za pomocí filmu Co jsme komu udělali? První částí je část teoretická, kde je popsáno využití filmu jakožto výukového prostředku, dále co je to multikulturní výchova a co všechno zahrnuje a také jsou zde uvedeny základní informace týkající se výše zmíněného filmu. Ve druhé …více
Jazyk práce: francouzština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ado5u/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 19. 6. 2023
- Vedoucí: Mgr. Marcela Poučová, Ph.D.
- Oponent: doc. Mgr. Václava Bakešová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání / Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání
Práce na příbuzné téma
-
The Features of English as a Second Language and English as a Foreign language in English Language Teaching in the Czech Republic
Adéla Othová -
Incorporating drama into foreign language teaching
Aneta Tomšíková -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
Teaching English as a Foreign Language to a Learner with Autism with an Emphasis on Vocabulary Memory Retention
Šárka Ferenčíková -
Authentic language in foreign language teaching
Lenka Zemanová -
Diversity in Education: Multicultural Approaches in Education Systems
Eva Forejtková -
Racism and Multicultural Education
Hana MIŠURCOVÁ -
Differentiation in a Multicultural School
Lenka Himerová