Bc. Petra Zmeškalová, DiS.
Master's thesis
Estetická výchova postmoderní
Postmodern Aesthetic Education
Abstract:
Diplomová práce Estetická výchova postmoderní se na teoretické úrovni zabývá potenciálem tohoto edukačního oboru v současné době. Vychází z textu Wolfganga Welsche Estetické myšlení, ze kterého také postupně generuje schopnosti a dovednosti, které mohou být náplní estetické výchovy. Těmito schopnostmi jsou estetické vnímání, estetické poznávání, estetické myšlení a kreativita. Estetická výchova je …moreAbstract:
Diploma thesis Postmodern Aesthetic Education deals, on a theoretical level, with the current potential of this education sector. The thesis is based mostly on the text of Wolfgang Welsch's Aesthetic Thinking, from where it generates gradually the key skills that can be acquired in the aesthetic education. These capabilities are aesthetic perception, aesthetic cognition, aesthetic thinking and creativity …moreKeywords
výchova a vzdělávání filosofie výchovy estetická výchova estetické vzdělávání výchova a umění postmoderna estetické vnímání estetické poznávání estetické myšlení laterální myšlení kreativita education philosophy of education aesthetic education art and education postmodernism aesthetic perception aesthetic cognition aeshetic thinking lateral thinking creativity
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 1. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/stlhh/
Thesis defence
- Date of defence: 8. 2. 2011
- Supervisor: Mgr. Jan Špaček
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Estetic Education
Theses on a related topic
-
Výchova a vzdělávání dětí v mateřských školách a informační a komunikační technologie
Markéta Kašičková -
Moravští Novokřtěnci – Hutterité, jejich životní styl , výchova a vzdělávání v minulosti a v současnosti.
Jan Gregr -
Institucionální zabezpečení a formy environmentální mimoškolní výchovy a vzdělávání
Lucie Zíková -
Antisemitismus a jeho projevy v české a německé společnosti (19. a 20. století)
Natálie Ochranová -
Odhalování potenciálu a rozvoj silných stránek u dětí z pohledu žáků, učitelů a rodičů
Markéta Hovorková -
Současný stav a budoucnost výchovy a vzdělávání dětí v oblasti připravenosti na mimořádné události a krizové situace
Matěj Glanc -
Výchova a vzdělávání ve skautingu a jejich možný vliv na žáky středních škol
Iveta Řezáčová -
Možnosti podpory a intervence v edukaci dětí s ADHD z pohledu institucionální a rodinné dimenze
Martin Doležal