Mgr. Marta Břeňová

Bachelor's thesis

Subjektivní vnímání genderových aspektů reklamy a jejich dopad na genderovou identitu

Subjective perception of gender aspects of advertisement and its possible impacts on the gender identity
Abstract:
Cílem této práce je za pomoci metody ohniskových skupin a následné kvalitativní obsahové analýzy odhalit subjektivní vnímání genderových aspektů reklamy a možné dopady na genderovou identitu jedince. Práce vychází z teoretického zázemí sociálního konstrukcionismu, který klade důraz na procesy, jimiž je konstruována realita, pojmy „žena“ a „muž“ a samozřejmě i koncept genderu. V práci jsou dále představeny …more
Abstract:
The aim of my thesis is to reveal the subjective perception of gender aspects of advertisement and its possible impacts on the gender identity of an individual, using the focus-group method and consequently the qualitative analysis of the content. The theoretical background of my work is the social constructionism, which places emphasis on the processes by which the reality and the concepts of masculinity …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 12. 2009

Thesis defence

  • Date of defence: 13. 1. 2010
  • Supervisor: Mgr. Kateřina Zábrodská, Ph.D.
  • Reader: prof. PhDr. Ivo Čermák, CSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií