Analýza konkurenční pozice obchodu "Papír-Hračky-Drogerie" – Bc. Ivana Horalíková
Bc. Ivana Horalíková
Bachelor's thesis
Analýza konkurenční pozice obchodu "Papír-Hračky-Drogerie"
Analysis of the competitive position of a particular company
Abstract:
Předmětem bakalářské práce je analýza konkurenční pozice obchodní jednotky „Papír – Hračky – Drogerie“, která se zabývá prodejem papírenského zboží, drogistického zboží a hraček. V první části jsou teoreticky popsány metody analýzy vnějšího a vnitřního prostředí obchodu – STEP analýza, Porterův model pěti sil, strategická mapa, analýza konkurentů, analýza portfolia – BCG matice, SWOT analýza a SPACE …moreAbstract:
The topic of this bachelor thesis is the analysis of the competitive position of the business unit „Papír – Hračky – Drogerie“, which deals with the distribution of paperware, the drugstore products and toys. In the first part of the thesis the methods of the analysis of inner and outer environment of the business are described – STEP analysis, Porter’s five forces analysis, strategy map, analysis …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 12. 2014
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/gviod/
Thesis defence
- Date of defence: 2. 2. 2015
- Supervisor: Ing. Věra Mulačová, Ph.D.
- Reader: Ing. Renata Bednářová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HORALÍKOVÁ, Ivana. \textit{Analýza konkurenční pozice obchodu ''Papír-Hračky-Drogerie''}. Online. Bachelor's thesis. České Budějovice: Institute of Technology and Business in České Budějovice. 2014. Available from: https://theses.cz/id/bx8xgk/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
Hodnocení konkurenceschopnosti podniku s použitím finanční analýzy
Anna Skoupá -
Analýza a zhodnocení ekonomické situace firmy KINSKÝ Žďár, a. s.
Kateřina Škapa -
Návrh marketingového mixu a doporučení pro Tatsuno Europe a.s.
Kamila Kubíková -
Situační analýza plzeňské pobočky CK Alexandria, spol. s r.o.
Kateřina Dolejšová -
Zvýšení konkurenceschopnosti korporace MAPE FINANCE s.r.o.
Monika Bubílková -
Marketingový výzkum v oblasti trhu s ojetými vozidly
Tomáš Herout -
Nový podnikatelský záměr podniku Apollo, s.r.o.
Tereza Kroužilová -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova