Strategie vstupu do vybraného segmentu spotřebitelského trhu – Bc. Halka Prokešová
Bc. Halka Prokešová
Master's thesis
Strategie vstupu do vybraného segmentu spotřebitelského trhu
Strategy of entering a selected segment in the consumer market
Abstract:
Cílem této diplomové práce je analýza trhu a tržních příležitostí pro nový výrobek, konopné víno, a na základě této analýzy vypracování marketingové komunikační a prodejní strategie. Použitými metodami jsou marketingová situační analýza, dotazník a semi-strukturovaný hloubkový rozhovor. Teoretická část pojednává o základních pojmech marketingu, vysvětluje pojmy související s tématem práce a využitelnými …moreAbstract:
The goal of this Thesis is the market analysis and a market opportunities for a new product, a hemp wine and on the base of this market analysis the doing of the marketing communication strategy and the sales strategy. The methods used are the marketing situation analysis, the questionnaire and in-depth interview. The theoretical part deals with basic concepts of marketing, it explains concepts related …moreKeywords
Marketing marketingové strategie komunikační strategie prodejní strategie marketingový výzkum marketingová situační analýza dotazník technické konopí konopné víno. Marketing marketing strategies communication strategy sales strategy marketing research marketing situation analysis questionnaire hemp hemp wine.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2022
Identifier:
https://is.ambis.cz/th/oo7j8/
Thesis defence
- Date of defence: 14. 6. 2022
- Supervisor: RNDr. Zuzana Wroblowská, Ph.D.
- Reader: PhDr. Ing. Václav Kupec, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
PROKEŠOVÁ, Halka. \textit{Strategie vstupu do vybraného segmentu spotřebitelského trhu}. Online. Master's thesis. Praha: The College of Regional Development and Banking Institute - AMBIS, a.s. 2022. Available from: https://theses.cz/id/bz5g54/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: AMBIS vysoká škola, a.s.AMBIS University
Master programme / field:
Economics and Enterprise Management / Economics and Enterprise Management
Theses on a related topic
-
Marketingová situační analýza – nedílná součást zahájení podnikání
Alexandra Gutorova -
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Hana Veleková -
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Petra Syrová -
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Anna Hrachovcová -
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Lenka Matějková -
Marketingová situační analýza podniku s využitím analýz marketingových prostředí
Tereza Míková -
Marketingová situační analýza zvolené maloobchodní jednotky
Michaela Koudelová -
Marketingová situační analýza "Jihočeského Holandska"
Jakub Gregor