Bc. Daniel Šturm

Master's thesis

Uvedení prémiové značky na český bankovní trh

Launch of premium brand on Czech banking market
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá brandovou strategií masových značek, které se rozhodnou o navýšení podílu na trhu v afluentním segmentu. Teoretickým podkladem pro tuto strategii je vedle teorie nákupního chování teorie luxusních značek a teorie a metody rozšiřování dosahu značek. V praktické části je popsána situace na českém bankovním trhu a pomocí případové studie ukázán praktický případ rozšíření …more
Abstract:
This diploma project deals with a brand strategy of mass market brands which wants to achieve higher share of the affluent segment. Theoretical background of this study is the Theory of buying behaviour, Theory of luxury brands and Brand extension theory. In the applied part of this study the Czech banking market is described, along with a case study which shows results of brand extension of mass market …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2011

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 6. 2011
  • Supervisor: Ing. Tereza Dvořáková
  • Reader: PhDr. Ladislav Lašek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní