Korpus a jmenný rod ve výuce češtiny jako cizího jazyka – Mgr. Barbora Kočařová
Mgr. Barbora Kočařová
Bakalářská práce
Korpus a jmenný rod ve výuce češtiny jako cizího jazyka
Corpus and Grammatical Gender in Teaching Czech as a Foreign Language
Anotace:
Práce spadá do disciplíny - čeština jako cizí jazyk a doplňuje ji teoretickým výkladem o gramatické kategorii jmenného rodu. Ta patří mezi základní gramatické problémy, se kterými je student seznámen již v úvodních lekcích. První část práce má deskriptivní charakter, využívá diachronních a synchronních jazykových příruček k popisu jmenného rodu. V další části jsou výsledné poznatky konfrontovány s …víceAbstract:
The thesis called Corpus and Grammatical gender in Teaching Czech as a Foreign language is divided to several parts. First part is prepared based on theoretical description of grammatical gender focusing on historical development in language system in general and on nowadays situation in contemporary Czech. These facts are confronted with the content of Common European Framework of Reference for Languages …víceKlíčová slova
čeština jako cizí jazyk jmenný rod korpus pedagogická gramatika signální gramatika učebnice češtiny jako cizího jazyka kvantitativní výzkum Společný evropský referenční rámec pro jazyky Czech as a foreign language corpus grammatical gender Common European Framework of Reference for Languages didactic methodology pedagogical grammar
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 30. 4. 2013
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/fvi7f/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 3. 6. 2013
- Vedoucí: Mgr. Pavlína Vališová
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Humanitní studia / Český jazyk a literatura
Práce na příbuzné téma
-
Common European Framework of Reference and Language Testing
Darina JELÍNKOVÁ -
Zhodnocení využívání modelu Common Assessment Framework v zemích Evropské unie
Barbora Konvičková -
Čeština pro cizince. Současné učebnice a Společný evropský referenční rámec
Irena Brychnáčová -
Čeština pro cizince. Současné učebnice a Společný evropský referenční rámec
Irena Brychnáčová -
Analýza souladu deklarované úrovně učebnic německého jazyka pro ZŠ se Společným evropským referenčním rámcem pro jazyky z hlediska lexika
Eva KOLÁŘOVÁ -
Práce s textem v učebnicích češtiny pro cizince na úrovni A dle Společného evropského referenčního rámce pro jazyky
Ivana Ptáčková -
Primární předložky v češtině: analýza chyb studentů při výuce češtiny pro cizince
Tereza Mácková -
Zpracování sémantiky slovesných prefixů pro potřeby výuky češtiny jako druhého/cizího jazyka (úroveň B1 a B2)
Renáta Malá