Zadávání skupinové práce ve výuce českého jazyka na základní škole – Bc. Jana Dvořáková
Bc. Jana Dvořáková
Bachelor's thesis
Zadávání skupinové práce ve výuce českého jazyka na základní škole
The start of Czech language group work at the primary school
Abstract:
Bakalářská práce se zabývá interakcí mezi začínajícím učitelem a žáky během přípravy na skupinovou práci v hodinách českého jazyka, kdy učitel zadává pokyny k práci, vytvářejí se skupiny a dochází k určení rolí jednotlivých žáků. První část práce, teoretická, je zaměřena na přiblížení skupinové práce jako organizační formy výuky, seznamuje s pojem interakce ve výuce a představuje konverzační analýzu …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the interaction between the novice teacher and the pupils during the preparation for group work in Czech language lessons when the teacher gives instructions, groups are created and the roles of individual pupils are determined. The theoretical part focuses on approaching group work as an organizational form of teaching, introduces the concept of interaction in teaching …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 12. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/v1y6x/
Thesis defence
- Date of defence: 5. 2. 2020
- Supervisor: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
- Reader: Mgr. Kateřina Lojdová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Pedagogické asistentství českého jazyka a literatury pro základní školy
Theses on a related topic
-
Code-switching in frontal teaching in an EFL upper secondary classroom
Nikola Kupčíková -
Teacher's management of participation in the online EFL classroom
Aneta Trhanová -
Novice Teachers and Their Management of Participation in the EFL Classroom
David Ryška -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová -
Teachers' practices in eliciting answers in L2 classrooms: A multimodal conversation analytic perspective
Jitka Čermáková -
"Could you repeat IT?": Error Analysis of Pair Work Oral Production of Czech Secondary School Students
Miryana Georgieva Slavíková -
“Do you understand?” – an analysis of the use of understanding-check questions in the EFL classroom
Elena Dačeva -
Analysis of Learner-Learner Interaction in English as a Foreign Language Teaching
Juliana Kráľová