Unterrichtsintegrierte Sprachlernberatung im DaF-Kontext – Bc. Anežka Čopfová
Bc. Anežka Čopfová
Master's thesis
Unterrichtsintegrierte Sprachlernberatung im DaF-Kontext
Advising in language learning integrated into the lower secondary educationl programmes in the context of German as a foreign language
Abstract:
The following thesis deals with matters connected to the advising in language learning and, in particular, to its integration into the lower secondary educational programmes, especially into the German as a foreign language classroom. The general theoretical base and the connections with the theory of autonomic learning are introduced in the first part as well as the advising in language learning for …moreAbstract:
Předkládaná diplomová práce se zabývá problematikou jazykového poradenství, konkrétně možností jeho integrace do výuky na základní škole a to především v kontextu výuky němčiny jako cizího jazyka. V první části práce jsou nejprve nastíněna obecná teoretická východiska tohoto konceptu, zejména jeho souvislost s teorií autonomního učení. Dále se tato část věnuje jazykovému poradenství pro dospělé jakožto …moreKeywords
jazykové poradenství učební poradenství učební autonomie autonomní učení učební styl učební strategie učební technika Sprachlernberatung Lernberatung Lernerautonomie autonomes Lernen Lernstil Lernstrategie Lerntechnik Advising in language learning language consultancy autonomic learning learning style learning strategy learning technique
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 31. 3. 2017
Identifier:
https://is.muni.cz/th/lhqtk/
Thesis defence
- Date of defence: 22. 5. 2017
- Supervisor: prof. PhDr. Věra Janíková, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary and Language School Teacher Training in German Language
Theses on a related topic
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Advising in Language Learning in a Classroom Context.
Petra Garay -
Using Literature to Encourage Extensive Reading in a Language-Learning Context
Jakub Fischer -
Language Learning Strategies at lower grade of Grammar School
Markéta Čechová -
Odborné sociální poradenství v oblasti sluchového postižení jako nástroj ke zlepšení sociálního fungování
Ivana ENTLICHEROVÁ -
Fraud Detection with Positive and Unlabeled Dataset using Interactive Learning Technique
Mobin Al HASSAN -
Learning styles and strategies in one-to-one remedial English language classes
Šárka Bučková -
The Mutual Influence of an Adult Learner and a Beginning Tutor in One-to-One Classes: a Case Study Based on Learning Style Preferences
Zuzana Habrovanská