Bc. Petra Renčová
Bakalářská práce
Život bez peněz
Life without money
Abstract:
Annotation: The main aim of the text is to encompass and to describe a concept of moneyless life taking place in a capitalist society. The first part of the text reveals definitions of crucial terms: money, an introduction to capitalism (as well consumer society) and it also shows how money affects people´s behaviour and thinking. The second part of the text brings in sociological theories that describe …víceAbstract:
Anotace: Cílem práce je teoreticky obsáhnout a popsat koncept bezpeněžnosti a bezpeněžního života, který se odehrává v kapitalistické společnosti. V první části práce se tak děje přes definování klíčového konceptu peněz, uvedení kapitalismu a konzumní společnosti a rovněž působení peněz na lidi. Druhá část práce přináší sociologické teorie, které vysvětlují důvody omezení spotřeby a bezpeněžního života …více
Jazyk práce: slovenština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 11. 5. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/ahx2f/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 5. 2016
- Vedoucí: M.A. Irena Kašparová, Ph.D.
- Oponent: Mgr. Radka Klvaňová, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíBakalářský studijní program / obor:
Sociologie / Sociální antropologie
Práce na příbuzné téma
-
Dobrovolná skromnost ve vztahu k veganství
Jitka KYSELOVÁ -
Dobrovolně skromný život a etická (ne)obhajitelnost konzumního způsobu života
Tereza KRYCNEROVÁ -
Dobrovolná skromnost
Ivan BUMBA -
Konzumní hédonismus a hledání štěstí ve společnosti blahobytu
Monika Berková -
"Dobrovolná skromnost" jako varianta životního stylu
Denisa Pěkná -
Konzumní hédonismus a hledání štěstí ve společnosti blahobytu
Barbora Málková -
Proměny životního stylu – predátorský hédonismus nebo dobrovolná skromnost?
Tereza Strejčková -
Vliv marketingové komunikace na konzumní společnost
Daniel Sýkora