Bc. Magda Radová

Bachelor's thesis

Způsob argumentace a přesvědčování v reklamě - Studie reklamní kampaně produktu Flora

The method of argumentation and persuasion in advertising - Studies of the Flora ad campaign
Abstract:
Bakalářská práce se zaměřuje na reklamu z pohledu přesvědčování a argumentace k veřejnosti. Zabývá se především metodami psychologie reklamy a jejími vlivy na spotřební chování. Jelikož je reklama nástrojem komunikačního mixu, část práce se také zaměřuje na oblast marketingové komunikace. Praktická část je věnována studii reklamní kampaně, kde analyzuje použité nástroje marketingové komunikace a psychologické …more
Abstract:
This thesis focuses on advertising from the perspective of psychological persuasion and argument to the public. Mainly deals with methods of advertising psychology and its influences on consumer behavior. Since advertising is a tool of communication mix, part of the work also focuses on marketing communications. The practical part is devoted to study advertising campaign, which analyzes the tools used …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2010

Thesis defence

  • Date of defence: 23. 6. 2010
  • Supervisor: Mgr. Matěj Hušek
  • Reader: Mgr. Stanislava Borejová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní