Stanislava EISOVÁ

Bachelor's thesis

Konstrukce a reprezentace genderových identit v televizní reklamě

Construction and representation of the gender identity in the television advertisement
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na konstrukci a reprezentaci genderových identit v televizní reklamě. Je založena na vizuální a sémiotické analýze a navíc na pozorování kontextu a cílové skupiny reklam. České televizní kanály vytvářejí genderové stereotypy. Muži a ženy jsou zobrazovány v binárních opozicích. Důležitost ženy je v reklamě zmenšována, její existence i identita je závislá na muži.
Abstract:
The bachelor thesis focuses on the construction and representation of the gender identity in the television advertisement. It is based on the visual and the semiotic analysis and moreover, on the observations of the context and target group of the advertisements. The Czech television channels create gender stereotypes. Man and woman are shown in binary oppositions. The importance of woman in advertisement …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 4. 2012
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Michal Tošner, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

EISOVÁ, Stanislava. Konstrukce a reprezentace genderových identit v televizní reklamě. Plzeň, 2012. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofická