Bc. Petr Kolář
Bachelor's thesis
Strategická analýza konkrétního podniku
Strategic analysis of the particular company
Abstract:
Předmětem bakalářské práce „Strategická analýza konkrétního podniku“ je provedení analýzy vnitřního a vnějšího prostředí a její shrnutí do matice SWOT ze které vychází návrhy na strategii dalšího rozvoje. V teoretické části popíši vybrané metody strategické analýzy zahrnující SWOT analýzu. V praktické části budou tyto teoretické poznatky aplikovány na výrobce těstovin Europasta SE, na jejichž základně …moreAbstract:
The aim of the bachelor thesis “Strategic analysis of particular company” is to analyze both internal and external environment and to summarize it in the SWOT matrix. In the theoretical part, selected methods of strategic analysis including SWOT analysis is described. In the practical part, the theoretical knowledge is applied to the pasta manufacturer Europasta SE based on which proposals of further …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/sfj22/
Thesis defence
- Date of defence: 6. 6. 2016
- Supervisor: Ing. Petr Mikuš, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Jiří Novotný, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationBachelor programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Hodnocení konkurenceschopnosti podniku s použitím finanční analýzy
Anna Skoupá -
Analýza a zhodnocení ekonomické situace firmy KINSKÝ Žďár, a. s.
Kateřina Škapa -
Návrh marketingového mixu a doporučení pro Tatsuno Europe a.s.
Kamila Kubíková -
Situační analýza plzeňské pobočky CK Alexandria, spol. s r.o.
Kateřina Dolejšová -
Nový podnikatelský záměr podniku Apollo, s.r.o.
Tereza Kroužilová -
Marketingový výzkum v oblasti trhu s ojetými vozidly
Tomáš Herout -
Zvýšení konkurenceschopnosti korporace MAPE FINANCE s.r.o.
Monika Bubílková -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova