Developing Communicative Competence in English Lessons: Focus on Lexical Competence – Barbora Třetinová
Barbora Třetinová
Bakalářská práce
Developing Communicative Competence in English Lessons: Focus on Lexical Competence
Developing communicative competence in English lessons: focus on lexical competence
Abstract:
This bachelor thesis deals with the issue of developing communicative competence in English lessons. Specifically, the thesis aims at development of the lexical competence in primary school learners. The theoretical part concerns with the topics of the background of the communicative competence and its classification. Subsequently, the thesis discusses the word meaning and word formation processes …víceAbstract:
Tato bakalářská práce se zabývá rozvojem komunikační kompetence v hodinách anglického jazyka. Konkrétně je tato práce cílená na rozvoj lexikální kompetence u žáků prvního stupně základní školy. Teoretická část nejprve vysvětluje záležitost komunikační kompetence a její dělení. Dále poté řeší otázku významu slov a slovotvorby a zasazuje informace do kontextu výuky základního vzdělávání. Na závěr jsou …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 20. 4. 2020
Zveřejnit od: 31. 12. 2999
Obhajoba závěrečné práce
- Vedoucí: Mgr. Irena Reimannová, Ph.D.
Citační záznam
Jak správně citovat práci
Třetinová, Barbora. Developing Communicative Competence in English Lessons: Focus on Lexical Competence. Pardubice, 2020. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Pardubice. Fakulta filozofická
Plný text práce
Právo: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Univerzita Pardubice, Fakulta filozofickáUniverzita Pardubice
Fakulta filozofickáBakalářský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Anglický jazyk - specializace v pedagogice
Práce na příbuzné téma
-
Autonomous Learning at Universities and Its Influence on Language Learning Strategies and Metacognition
Lenka Zouhar Ludvíková -
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Language Learning Strategies at lower grade of Grammar School
Markéta Čechová -
The development of a Romani pupil's English learning strategies after six months of tutoring
Hana Bartlová -
Teaching writing to primary school learners
Martina Kovaříková -
Assessing Writing of Dyslexic Learners at Primary School
Josef Dastych -
Use of Teaching Aids in Teaching to Primary School Learners with Dyslexia
Pavla Nešpor Bellisová -
The need of bridging the ELT gap between Pre-school and Primary school education
Markéta Hulánová