Simona Haganová

Master's thesis

Beyond the filter: Dopad marketingové komunikace na sociálních sítích na body image, well-being a produktivitu

Beyond the filter: the effect of marketing communication on body image, well-being and productivity
Abstract:
Diplomová práce se zabývá vlivem marketingové komunikace na body image, well-being a produktivitu v práci, studiu či jiných činnostech. Body image označuje subjektivní vnímání těla, které jednotlivci dávají do kontextu s všeobecným ideálem krásy. Toto srovnání pak vytváří tlak na změnu vzhledu, který se může projevit snižováním well-being a vývojem psychických poruch a úzkostí. To se následně odráží …more
Abstract:
The thesis deals with the influence of marketing communication on body image, well-being, and productivity at work, study, or other activities. Body image refers to the subjective perception of the body that individuals put in context with a general ideal of beauty. This position then creates pressure to change appearance, which can manifest in decreased well-being and the development of psychological …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 1. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 2. 2. 2024
  • Supervisor: Jan Závodný Pospíšil
  • Reader: Klára Šimůnková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
https://vskp.vse.cz/eid/91995