Creative approach to learning through reading in one-to-one sessions with a pre-teen – Bc. Anežka Kováčová
Bc. Anežka Kováčová
Bachelor's thesis
Creative approach to learning through reading in one-to-one sessions with a pre-teen
Creative approach to learning through reading in one-to-one sessions with a pre-teen
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá tématem rozvíjení dovednosti čtení při individuální práci s žákem ve věku deset až třináct let a zvláště tématem jejich motivace vyhledávat anglickou literaturu z vlastního zájmu. Teoretická část práce naznačuje, proč je tak důležité vést mladé studenty angličtiny ke čtení a jak jim určité učební přístupy mohou čtení zpříjemnit. Jedna podkapitola je pak věnována specificky …moreAbstract:
The bachelor thesis deals with the topic of reading with pre-teens in one-to-one classes and especially on motivating them to reading books in English for pleasure. The theoretical part of the thesis indicates why it is important to guide young English learners to reading and how certain teaching approaches can be used to make it more attractive. One chapter specifically deals with teaching one-to …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 12. 2016
Identifier:
https://is.muni.cz/th/s92lv/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 1. 2017
- Supervisor: Mgr. Lucie Podroužková, Ph.D.
- Reader: Mgr. Naděžda Vojtková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOVÁČOVÁ, Anežka. \textit{Creative approach to learning through reading in one-to-one sessions with a pre-teen}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2016. Available from: https://theses.cz/id/cyifx2/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - English Language
Theses on a related topic
-
Learning Styles and Learning Strategies of Gifted Students in English Lessons
Hana Chlubná -
A Comparative Study of High School Students' Learning Styles in the Czech Republic and China
Meichen Zhang -
Designing a Styles- and Strategies-Based Course for Adults
Zita Biberlová -
Styly učení a školní úspěšnost žáků v hodinách anglického a ruského jazyka
Kristýna Mašková -
Diagnostika učebních stylů a strategií studentů 1. a 2. roč. střední školy a posluchačů jazykové školy
Jana Janečková -
Jak žáci odhadují význam slov ve výuce němčiny? Strategie učení se slovní zásobě v kooperaci
Barbora Al Ajeilat -
Strategie učení intaktních žáků a žáků se zvýšeným rizikem školní neúspěšnosti
Dana Plešingerová -
Strategie učení se anglickému jazyku u žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni ZŠ
Ivana BORZYKOVÁ