Adéla Tůnová
Bachelor's thesis
Minimalismus v reklamě
Minimalism in advertisement
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá minimalismem v reklamě. Cílem práce je zjištění, jak zákazník vnímá tuto reklamu. Práce je především zaměřena na generaci X a Y. V literárním přehledu jsou všechny různé poznatky týkající se oblasti. Vlastní práce se věnuje představení firem Lego, Apple a Ikea, které si zakládají na minimalismu v reklamě a ukázka minimalistických reklam společnosti Zásilkovna a McDonald …moreAbstract:
This bachelor's thesis deals with minimalism in advertising. The goal of the work is to find out how the customer perceives this advertisement. The work is primarily focused on generation X and Y. The literature review contains all the various knowledge related to the area. The actual work is devoted to the presentation of the companies Lego, Apple and Ikea, which are based on minimalism in advertising …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 4. 1. 2023
Thesis defence
- Date of defence: 25. 1. 2023
- Supervisor: Ing. Martina Procházková, Ph.D.
- Reader: Lea Kubíčková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Mendelova univerzita v Brně, Provozně ekonomická fakulta Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Reference to the local database file of the institution
Mendel University in Brno
Faculty of Business and EconomicsBachelor programme / field / specializace:
Economics and management / Trade management / Marketing and Trade
Theses on a related topic
-
The peculiarities of advertising perceptions by representatives of different cultures
Yana Zgurskaya -
Differences in perception of erotic appeals in advertising between men and women
Elizaveta Gunina -
Vliv marketingové komunikace na diferenciaci životního stylu v současné české společnosti
Andrea Lukešová -
Sociální reklama, reklama neziskových organizací v ČR
Markéta Kujelová -
Srovnávací reklama z pohledu práva nekalé soutěže se zaměřením na podmínky její přípustnosti
Nikolas Bihary -
Reklama jako obraz kultury
Alena Povolná -
Reklama na tabákové výrobky
Jáchym Patloka -
Reklama na umění, umění v reklamě
Pavlína Fiala