Faktory ovlivňující inkluzivní vzdělávání žáků s mentálním postižením na základní škole – Bc. Věra Jelínková
Bc. Věra Jelínková
Master's thesis
Faktory ovlivňující inkluzivní vzdělávání žáků s mentálním postižením na základní škole
Factors influencing the inclusive education of the pupils with the mental disorders at primary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá faktory, které ovlivňují inkluzívní vzdělávání žáků s mentálním postižením na základní škole. Práce pojednává v teoretické rovině o inkluzivním vzdělávání, jeho výhodách i nevýhodách, včetně všech legislativních podkladů. Hlavním nástrojem pro získání potřebných dat se staly rozhovory s rodiči žáků a asistentkou pedagoga, kazuistiky vybraných žáků, ale také data získaná pozorováním …moreAbstract:
The diploma thesis deals with the factors which influence inclusive education of the pupils with mental disorders at the primary school. The thesis concerns with the inclusive education, its advantages and disadvantages including all legislative foundations at theoretical level. The main tools for gaining necessary data are the interviews with parents of the pupils and assistant of the teacher, case …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2019
Identifier:
https://is.muni.cz/th/dbe0s/
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2019
- Supervisor: PhDr. Mgr. Ilona Fialová, Ph.D.
- Reader: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
JELÍNKOVÁ, Věra. \textit{Faktory ovlivňující inkluzivní vzdělávání žáků s mentálním postižením na základní škole}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2019. Available from: https://theses.cz/id/d1stef/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Secondary Schools / Special Education for Vocational School Teachers
Theses on a related topic
-
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Rozvoj a vzdělávání: individuální vzdělávací plán zaměstnance
Van Nam Tran -
Individuální vzdělávací plán a jeho využití v praxi
Dominika NOVOTNÁ -
Individuální vzdělávací plán žáka integrovaného pro speciální vzdělávací potřeby
Jana Novotná -
„Individuální vzdělávací plán pro děti předškolního věku s narušenou komunikační schopností a jeho realizace.“
Miluše Rentová -
Individuální vzdělávací plán pro výuku anglického jazyka žáků s dyslexií
Anna Laslettová -
Inclusion and Individual Education Plan from English Teachers’ Perspective
Anna Laslettová -
Faktory a podmínky ovlivňující vzdělávání a naplňování potenciálu u žáků s dvojí výjimečností
Petra Baranová