Efektivita nástrojů marketingového mixu u vybraného podniku – Bc. My Linh Nguyen
Bc. My Linh Nguyen
Bachelor's thesis
Efektivita nástrojů marketingového mixu u vybraného podniku
Efficiency of marketing mix in a selected company
Abstract:
Hlavním tématem bakalářské práce je efektivita nástrojů marketingového mixu u vybraného podniku. K výzkumu a zhotovení práce byla zvolena značka Dermacol. Jedná se o českou firmu známou a uznávanou značku s historií. Obecná část práce se zabývá vymezením teoretických východisek dané problematiky. Soustředí se na podstatu marketingu, základní marketingové pojmy a jejich …moreAbstract:
The main topic of the bachelor thesis is the effectiveness of the marketing mix tools of the selected company. For the purpose of the research was chosen the brand Dermacol. The brand is Czech company. I tis well known and recognized brand with a long history. The general part of thesis deals with the definition of the theoretical basis of the issue. It focuses on the principal of marketing, the basic …moreKeywords
Marketingový mix efektivita marketingové nástroje produkt cena distribuce propagace reklama podpora prodeje public relations osobní prodej přímý marketing SWOT analýza STEEP analýza BCG matice Porterova analýza pěti sil Dermacol a. s. Marketing mix efficiency marketing tools product price place promotion advertisement sales promotion personal sale direct marketing SWOT analysis STEEP analysis BCG Matrix Porter's five forces analysis Company Dermacol
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2020
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/p2lpy/
Thesis defence
- Date of defence: 26. 6. 2020
- Supervisor: doc. Ing. Aleš Hes, CSc.
- Reader: PhDr. Marek Matějka
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Hodnocení konkurenceschopnosti podniku s použitím finanční analýzy
Anna Skoupá -
Analýza a zhodnocení ekonomické situace firmy KINSKÝ Žďár, a. s.
Kateřina Škapa -
Návrh marketingového mixu a doporučení pro Tatsuno Europe a.s.
Kamila Kubíková -
Situační analýza plzeňské pobočky CK Alexandria, spol. s r.o.
Kateřina Dolejšová -
Nový podnikatelský záměr podniku Apollo, s.r.o.
Tereza Kroužilová -
Marketingový výzkum v oblasti trhu s ojetými vozidly
Tomáš Herout -
Zvýšení konkurenceschopnosti korporace MAPE FINANCE s.r.o.
Monika Bubílková -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova