Štěpánka Loulová

Bachelor's thesis

Strategie zvládání hněvu z pohledu dětí v prvním a druhém ročníku základní školy

Anger management from a perspective of children in the first and second grade of the elementary school
Abstract:
Cílem tohoto kvalitativního výzkumu bylo zjistit, jaké strategie ke zvládnutí hněvu jsou schopny popsat děti v prvním a druhém ročníku základní školy. Děti byly dotazovány na konkrétní situace, kdy zažily hněv a co jim tehdy pomohlo, aby se cítily lépe. Reflexi jejich zkušeností s hněvem jim usnadňoval podnětový materiál, od kterého se odvíjel polostrukturovaný rozhovor. Pomocí tematické analýzy třiceti …more
Abstract:
The aim of this qualitative research was to find out what coping strategies of anger do children use. The children in the first and second year of primary school were asked to describe specific situations when they experienced anger and what helped them to feel better. A stimulus material was used to help them with a reflection of their experience. Thematic analysis of thirty-six semi-structured individual …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 5. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 5. 6. 2019
  • Supervisor: doc. Mgr. Lenka Lacinová, Ph.D.
  • Reader: Mgr. Lucia Polakovská

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií