Music as a Pedagogical Tool in an English Language Classroom – Bc. Martina Coufalíková
Bc. Martina Coufalíková
Diplomová práce
Music as a Pedagogical Tool in an English Language Classroom
Music as a Pedagogical Tool in an English Language Classroom
Anotace:
Diplomová práce se zabývá možnostmi použití hudby a písně jako pedagogického nástroje ve výuce anglického jazyka. Práce je rozdělena na část teoretickou a praktickou, kde v rámci teorie pojednává o evoluci jazyka a hudby a působení hudby na lidské tělo. Poslední část řeší problematiku jednotlivých jazykových dovedností v souvislosti s integrací hudby do výuky. Praktická část se zabývá výzkumem, jeho …víceAbstract:
The diploma thesis examines the possibilities of using music and song as a pedagogical tool in an English language classroom. The study is divided into theoretical and practical parts. Within the theory, the evolution of music and the brain, and the affects of music on the human body is discussed. The last section resolves an area of all language skills in association with music and it's integration …více
Jazyk práce: angličtina
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 4. 2010
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/h96s1/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 14. 6. 2010
- Vedoucí: Mgr. Jaroslav Suchý
- Oponent: Mgr. Martina Malášková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Učitelství pro základní školy / Učitelství anglického jazyka pro základní a jazykové školy
Práce na příbuzné téma
-
Typical Interlanguage Features Used by Czech Students as Documented in the Written Part of the School-Leaving Exam in English
Věra Sládková -
Teachers' and pupils' perspectives on online English lessons during COVID-19
Evelína Gahurová -
The appropriate use of politeness in English as a tool for assessing studets knowledge of English
Klára Štaffová -
Teaching Vocabulary: The Use of Total Physical Response in Teaching Adolescents
Ivana Sváčková -
Graded Readers:Bridging the Gap Between Teaching Reading Skills and Teaching Values
Jiří Kovář -
Alternative teaching methods in teaching English
Kateřina Vodešilová -
Use of Teaching Aids in Teaching to Primary School Learners with Dyslexia
Pavla Nešpor Bellisová -
Use of music as both a teaching method and therapy
Radek Doskočil