Bc. Jana Stibůrková

Master's thesis

Štěstí na prodej – komercionalizace štěstí a role marketingových komunikací

Happiness for sale - commercialization of happiness and the role of marketing communications
Abstract:
Diplomová práce se zabývá charakteristikou pojmu štěstí a jeho různými definicemi z pohledu sociologického, psychologického a filozofického, různými představami, co to vlastně štěstí je a co nám přináší štěstí, spokojenost, pocit subjektivního blaha. Charakterizuje hédonistické pojetí štěstí, spotřební společnost a naši honbu za štěstím. Snaží se přiblížit, jak marketingová komunikace pracuje se štěstím …more
Abstract:
The thesis deals with the characteristics of the concept of happiness and its various definitions from a sociological, psychological and philosophical perspective as well as with the different notions of what happiness is, and what brings us happiness, satisfaction, a sense of subjective well-being. It characterizes the hedonistic conception of happiness, the consumer society and our pursuit of happiness …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2014

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2014
  • Supervisor: doc. Mgr. Ondřej Roubal, Ph.D.
  • Reader: prof. Ing. František Zich, DrSc.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní