Analýza domácí přípravy žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy – Mgr. Petra Nováková
Mgr. Petra Nováková
Master's thesis
Analýza domácí přípravy žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy
Analysis of home assignment of students with special learning disabilities at secondary school
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou domácí přípravy žáků se specifickými poruchami učení na druhém stupni základní školy. Práce se teoreticky zaobírá specifickými poruchami učení, domácí přípravou a volným časem žáků. Cílem práce bylo zjistit průběh domácí přípravy žáků. Z výzkumného šetření bylo zjištěno, že žáci většinou mají 2- 3 domácí úkoly týdně. Žáci většinou disponují dvěma až třemi hodinami …moreAbstract:
This thesis focuses on the analysis of homework of students with specific learning disabilities at secondary school. The thesis deals with learning disabilities, homework and free time of pupils. The content of this study was to determine the course of pupils' homework. In the research survey was found that students generally have 2- 3 homework per week. Students usually have two- three hours per day …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 4. 2015
Identifier:
https://is.muni.cz/th/zp8oc/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 5. 2015
- Supervisor: PhDr. Mgr. Soňa Chaloupková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Mgr. Alena Sedláčková, DiS.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NOVÁKOVÁ, Petra. \textit{Analýza domácí přípravy žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2015. Available from: https://theses.cz/id/fgnywv/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Multisensory Structured Language Instruction in Vocabulary Learning Strategies - Comparison of Influences on Learners with and without Specific Learning Difficulties
Lenka Krajčovičová -
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Teaching vocabulary to learners with specific learning difficulties
Kristýna Bromová -
Online Language Learning for Students with Specific Learning Difficulties
Alena Večeřová -
Teaching English to Learners with Specific Learning Difficulties from Teachers' Point of View
Monika Hotárková -
Digital literacy of elementary and secondary school students and how to measure it
Tereza Gavelčíková -
The Secondary School Students Who Are Hard-of-Hearing and Their Experience with English Language Learning at Elementary Schools
Tereza Kalivodová