Marcela FRYŠTACKÁ

Master's thesis

Vliv výukové metody na vývoj kvality čtení s porozuměním u žáků 1. ročníku ZŠ

The influence of teaching methods on the quality of reading comprehension of pupils of the the first year of elementary school
Abstract:
Diplomová práce je zaměřena na vývoj čtenářské gramotnosti u žáků prvního ročníku základní školy, přičemž se sleduje metoda, kterou je prvopočáteční čtení vyučováno. Teoretická část vymezuje pojmy, které souvisí se čtenářskou gramotností. Přibližuje dvě nejčastěji užívané metody prvopočátečního čtení na českých školách a popisuje hodnocení čtení, které je zaměřeno na porozumění čtenému. Závěr teoretické …more
Abstract:
This master thesis is focused on the development of reading literacy of first-graders. The method of teaching initial reading has been observed in the process. The theoretical part defines terms related to reading literacy, explains two of the most often used methods of teaching initial reading at Czech schools, and describes reading evaluation, which is focused on the comprehension of what has been …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 6. 2018

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PhDr. Radana Metelková Svobodová, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

FRYŠTACKÁ, Marcela. Vliv výukové metody na vývoj kvality čtení s porozuměním u žáků 1. ročníku ZŠ. Ostrava, 2018. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Pedagogická fakulta