Sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení na základní škole – Bc. Zuzana Zikmundová
Bc. Zuzana Zikmundová
Master's thesis
Sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení na základní škole
Self-evaluation of children with specific learning disabilities in Basic school
Abstract:
Anotace Bibliografický záznam ZIKMUNDOVÁ Zuzana. Sebepojetí žáků se specifickými poruchami učení na základní škole : diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta pedagogická, Katedra speciální pedagogiky, 2010. Vedoucí diplomové práce PhDr. Dagmar Přinosilová PhD. Diplomová práce je věnována sebehodnocení žáků se specifickými poruchami učení na základní škole. Práce je rozdělena do čtyř kapitol …moreAbstract:
Anotation This thesis deals with self-assessment of children with specific learning disabilities in basic school. The work is divided into four chapters. The first three chapters are devoted to the theoretical part. The topics of the chapter are devoted to the basic notion, education and personality of children with specific learning dysabilities. The last chapter is about our own reseach which was …moreKeywords
Klíčová slova Specifické poruchy učení dyslexie dysgrafie dysortografie dyskalkulie žák se specifickými poruchami učení osobnost vzdělávání sebepojetí. Keywords Specific learning disabilities dyslexia dysgraphy dysorthography dyscalculy pupil with specific learning disabilities personality education self-assessment. Keywords self-assessment.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2010
Identifier:
https://is.muni.cz/th/vt24f/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 5. 2010
- Supervisor: PhDr. Dagmar Přinosilová, Ph.D.
- Reader: PhDr. Dana Brožová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education for Teachers
Theses on a related topic
-
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková -
Differentiated Instruction Strategies in Inclusive Classes for Students with Learning Disabilities
Tinatin Chitorelidze -
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Možnosti vzdělávání a podpory žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy se zaměřením na vzdělávací obor dějepis
Monika Nováčková -
Přístup pedagoga k žákům se specifickými poruchami učení a možnosti reedukace se zaměřením na ranný školní věk
Kamila Rybinová -
Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na středním odborném učilišti
Štěpánka Špringerová -
Úzkost, self-efficacy a školní úspěšnost u žáků se specifickými poruchami učení
Linda Hořínková -
Didaktika výtvarné výchovy pro žáky se specifickými poruchami učení
Veronika Kriklová