Sylvia Kureková

Master's thesis

Specifika módního marketingu a jeho vliv na chování spotřebitele

Specifics of fashion marketing and its impact on consumer's behaviour
Abstract:
Diplomová práce se zabývá charakteristikou módního marketingu a jeho specifiky a také jeho vlivem na chování spotřebitele. Cílem této práce je definovat specifika módního marketingu, respektive komunikačních strategií módního průmyslu, a jeho vliv na rozhodování a následné chování spotřebitele se zaměřením na dvě konkrétní společnosti: H&M a Zara. Práce vysvětluje, jakým způsobem se odlišuje módní …more
Abstract:
This thesis deals with the characteristics of fashion marketing, its specifics and its impact on consumer's behaviour. It defines the specifics of fashion marketing and communication strategies of the fashion companies and its impact on consumer's behaviour focusing on two specific companies: H&M and Zara. This thesis explains how fashion marketing differs from other industries and what factors …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 2. 2013

Thesis defence

  • Date of defence: 29. 5. 2014
  • Supervisor: Milan Postler
  • Reader: Přemysl Průša

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/40698

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Mezinárodní obchod