Learning English Through Interaction in Digital Video Games – Bc. Sabina Anežka Králová
Bc. Sabina Anežka Králová
Master's thesis
Learning English Through Interaction in Digital Video Games
Learning English Through Interaction in Digital Video Games
Anotácia:
Tato diplomová práce se zabývá otázkou využití digitálních videoher pro učení se jazyka. Jako metoda výzkumu byla zvolena konverzační analýza, pomocí které bylo rozebráno patnáct ukázek kde hráči komunikují v angličtině.Abstract:
This diploma thesis deals with the possibility of using digital video games as a tool for language learning. It uses conversation analysis as a method for examining fifteen excerpts where the players interact in English.
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 5. 2021
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/xpwwk/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 30. 6. 2021
- Vedúci: doc. Mgr. František Tůma, Ph.D.
- Oponent: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Defining, Developing, and Deploying a Digital Game-based Learning Experience for a Literature Class
Patrik Míša -
Game-based learning: Návrh edukativní počítačové hry
Renáta Šajnarová -
Game-based learning: charakteristika a vývoj
Dominika Kopčanská -
Game-based learning: Příklady dobré praxe a návrh výukové počítačové hry
Filip Šelong -
CODESWITCHING IN EFL SECONDARY SCHOOL CLASSES: A CONVERSATION ANALYSIS STUDY
Radim BODOR -
Internationalisation of Higher Education under the Microscopic Lens of Conversation Analysis: An empirical account of participant orientations to language in a Czech EMI context
Magdalena HANUSKOVÁ -
Gender differences in online conversation topics and self-disclosure: Content analysis of Czech adolescents’ instant messaging conversations
Jana Blahošová -
A Case Study: Applying Conversation Analysis to the understanding of how to teach English to an 11-year-old Czech pupil suffering from ADHD
Simona KOUBOVÁ