Bc. Miroslava Bicková

Bachelor's thesis

CRM- řízení vztahu se zákazníky v praxi

Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na řízení vztahů se zákazníky pomocí CRM systému. Práce vymezuje pojem a vývoj CRM a aplikaci v praxi. Tato problematika byla analyzována v nástrojářské firmě Todorov, kdy je sledováno složení jejich zákazníků, vyhodnocení vztahu k nim a dále přístup k jednotlivým skupinám zákazníků. Je zde zahrnutý i návrh možnosti řešení efektivnějšího řízení vztahu se zákazníky.
Abstract:
The bachelor work is focused on customer relationship management via CRM system. The work defines the CRM term and its development and application in practice. This dilemma was analyzed in tool room company Todorov, where composition of its costumers was being monitored as well as evaluation of relationship to customers and its attitude to particular groups of customers.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 1. 6. 2012
  • Supervisor: Ing. Gabriela Mádlová
  • Reader: Ing. Daniela Jindrová

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management