CRM- řízení vztahu se zákazníky v praxi – Bc. Miroslava Bicková
Bc. Miroslava Bicková
Bachelor's thesis
CRM- řízení vztahu se zákazníky v praxi
Abstract:
Bakalářská práce je zaměřena na řízení vztahů se zákazníky pomocí CRM systému. Práce vymezuje pojem a vývoj CRM a aplikaci v praxi. Tato problematika byla analyzována v nástrojářské firmě Todorov, kdy je sledováno složení jejich zákazníků, vyhodnocení vztahu k nim a dále přístup k jednotlivým skupinám zákazníků. Je zde zahrnutý i návrh možnosti řešení efektivnějšího řízení vztahu se zákazníky.Abstract:
The bachelor work is focused on customer relationship management via CRM system. The work defines the CRM term and its development and application in practice. This dilemma was analyzed in tool room company Todorov, where composition of its costumers was being monitored as well as evaluation of relationship to customers and its attitude to particular groups of customers.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2012
Identifier:
https://is.vstecb.cz/th/edadh/
Thesis defence
- Date of defence: 1. 6. 2012
- Supervisor: Ing. Gabriela Mádlová
- Reader: Ing. Daniela Jindrová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých BudějovicíchInstitute of Technology and Business in České Budějovice
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Business Administration and Management
Theses on a related topic
-
Customer Relationship Management - SW nástroje a jejich efektivní využití
Pavla Sklenářová -
Utilization Analysis of Customer Relationship Management in Indian Market
Dhruvin Chandrakant Panchal -
Introduction of Customer Relationship Management in a Packaging Company
Evgeniia Metlushka -
Customer Relationship Management in a particular company, contributions and design solution
Kadiatou Odeithiam -
Instagram social media as a Customer Relationship Management tool
Maria Tomchanka -
Zhodnocení využití Customer Relationship Managementu obchodní společnosti
Miloslav Fiala -
Customer Relationship Management
Tereza Otčenášková -
Using Customer Feedback for Improvements in Customer Experience Management
Jayesh Rane