Bc. Iuliia Galliamova

Master's thesis

Ethical Marketing

Ethical Marketing
Abstract:
Na dnešním trhu zaměřeném na zákazníka musí společnosti přizpůsobit své činnosti stávajícím trendům, aby uspěly v marketingu. Jedním z takových trendů je sociální odpovědnost a etičnost. Navzdory prohlášení etického přístupu se však společnosti mohou často uchýlit k neetickým marketingovým politikám, aby překonaly své konkurenty. Případová studie Nestlé svědčí o tom, že jedna korporace může současně …more
Abstract:
On today’ customer-driven market, companies have to adapt their activities to the existing trends to succeed in marketing. One of such trends is social responsibility and ethicality. However, despite declaring an ethical attitude, companies can often resort to unethical marketing policies to overcome their competitors. The case study of Nestlé testifies that one corporation can at the same time make …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 9. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 27. 8. 2020
  • Supervisor: doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
  • Reader: MSc Mirela Moldoveanu

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní