Bc. Iuliia Galliamova
Master's thesis
Ethical Marketing
Ethical Marketing
Abstract:
Na dnešním trhu zaměřeném na zákazníka musí společnosti přizpůsobit své činnosti stávajícím trendům, aby uspěly v marketingu. Jedním z takových trendů je sociální odpovědnost a etičnost. Navzdory prohlášení etického přístupu se však společnosti mohou často uchýlit k neetickým marketingovým politikám, aby překonaly své konkurenty. Případová studie Nestlé svědčí o tom, že jedna korporace může současně …moreAbstract:
On today’ customer-driven market, companies have to adapt their activities to the existing trends to succeed in marketing. One of such trends is social responsibility and ethicality. However, despite declaring an ethical attitude, companies can often resort to unethical marketing policies to overcome their competitors. The case study of Nestlé testifies that one corporation can at the same time make …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 9. 2019
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/uupke/
Thesis defence
- Date of defence: 27. 8. 2020
- Supervisor: doc. Giuseppe Maiello, Ph.D.
- Reader: MSc Mirela Moldoveanu
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Vnímání Corporate Social Responsibility ve společnosti Atlas Copco
Monika Pavlíčková -
Vnímání Corporate Social Responsibility kulturních projektů návštěvníky
Martina Vachalová -
Corporate Social Responsibility strategie ve vybrané společnosti
Karolína Pilátová -
Sponzoring vs. Corporate social responsibility (CSR)
David Benda -
Corporate Social Responsibility: The Future of Marketing Communications
Margarita Zidarova -
Corporate Social Responsibility společnosti H&M
Kateřina Janovská -
Corporate social responsibility and its influence on corporate image
Pavla KŘÍŽKOVÁ -
WHAT INTERESTS A COMPANY IS SEEKING WHEN IMPLEMENTING LGBTQAI+ POLICIES IN ITS CORPORATE SOCIAL RESPONSIBILITY STRATEGY ?
Anthony Dominique Custodio Ribeiro