Bc. Diana Boháčová

Master's thesis

Marketingové nástroje využívané ve farmacii při zavedení nového produktu na trh

Marketing Tools used in Pharmacy on the Placing a New Product to the Market
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá zjišťováním optimálního mixu marketingové komunikace při uvádění nového léčivého přípravku na lékařský předpis na trh a při jeho následném pravidelném předepisování lékaři. K ověření účinnosti osobního prodeje i dalších nástrojů marketingové komunikace v praxi je proveden marketingový výzkum s použitím dotazníku. Dotazování si klade za cíl zjistit od lékařů empirické …more
Abstract:
This thesis aims to determine the optimum mix of marketing communication during the launch of a new prescription drug into the market and its subsequent regular prescribing by doctors. To examine the efficiency of personal selling and other marketing communication tools, the author carried out a marketing research using a questionnaire. The main goal of this study is to collect empirical data from …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2012

Thesis defence

  • Date of defence: 16. 6. 2012
  • Supervisor: Ing. Tereza Dvořáková
  • Reader: PhDr. Ladislav Lašek

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní