Marketingové nástroje využívané ve farmacii při zavedení nového produktu na trh – Bc. Diana Boháčová
Bc. Diana Boháčová
Master's thesis
Marketingové nástroje využívané ve farmacii při zavedení nového produktu na trh
Marketing Tools used in Pharmacy on the Placing a New Product to the Market
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá zjišťováním optimálního mixu marketingové komunikace při uvádění nového léčivého přípravku na lékařský předpis na trh a při jeho následném pravidelném předepisování lékaři. K ověření účinnosti osobního prodeje i dalších nástrojů marketingové komunikace v praxi je proveden marketingový výzkum s použitím dotazníku. Dotazování si klade za cíl zjistit od lékařů empirické …moreAbstract:
This thesis aims to determine the optimum mix of marketing communication during the launch of a new prescription drug into the market and its subsequent regular prescribing by doctors. To examine the efficiency of personal selling and other marketing communication tools, the author carried out a marketing research using a questionnaire. The main goal of this study is to collect empirical data from …moreKeywords
Farmaceutické odvětví farmaceutická firma léčivý přípravek lékař marketing marketingová komunikace marketingový mix marketingové nástroje marketingový výzkum nový produkt osobní prodej produkt zavádění na trh zákazník značka Pharmaceutical industry pharmaceutical company medicine doctor marketing communication marketing mix marketing tools marketing research new product personal selling product launch to the market customer brand
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 18. 4. 2012
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/jfzsg/
Thesis defence
- Date of defence: 16. 6. 2012
- Supervisor: Ing. Tereza Dvořáková
- Reader: PhDr. Ladislav Lašek
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
BOHÁČOVÁ, Diana. \textit{Marketingové nástroje využívané ve farmacii při zavedení nového produktu na trh}. Online. Master's thesis. Praha: University of Finance and Administration. 2012. Available from: https://theses.cz/id/gu16tf/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Marketing; Marketing Communication; Communication mix; communication campaig
Martin Janků -
HR marketing communication. The Importance of HR marketing for Employer Brand.
Ekaterina Akhmedova -
Communication as load bearing element of marketing communication
Jiří Pivrnec -
The Role of New Media in a Modern Marketing Communication
Roman Sarychev -
Integrated Marketing Communication within the Events Industry
Daryna Kosse -
The role of New Media in a Modern Marketing Communication
Illia Bukhanets -
The ethical issues in marketing communication
Anastasia Andreeva -
Rebranding and Marketing Communication
Kseniia Pidgorna