Racionální versus emoční aspekty v marketingové komunikaci – Bc. Radka Podušková
Bc. Radka Podušková
Bachelor's thesis
Racionální versus emoční aspekty v marketingové komunikaci
Rational versus Emotional Aspects in Marketing Communications
Abstract:
Cílem této bakalářské práce je především poznání, jak veřejnost vnímá marketingovou komunikaci, respektive jak veřejnost reaguje na reklamní sdělení a jakým způsobem se těchto reakcí vhodně využívá k vytvoření efektivních marketingových kampaní. Tato práce na praktické ukázce komunikační kampaně odpovídá na otázky, zda jsou emoce důležitou součástí v rozhodovacím procesu koupě, v jakých případech se …moreAbstract:
The objective of this baccalaureate work is in particular to find out how the public perceives marketing communication or how the public respond to advertising communication and how this responds are used to create the efficient marketing campaigns. This work in the practical illustration of the marketing campaign answers the questions, if emotions affect an important part of the decision-making process …moreKeywords
Marketingová komunikace propagace reklama marketingový mix osobní prodej podpora prodeje práce s veřejností přímý marketing sponzoring sociální marketing emoce racio morálka chování spotřebitele marketing communications advertising promotion marketing mix personal selling sales promotion public relations direct marketing sponsorship social marketing emotions rationalizing morality consumer behavior
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 17. 4. 2009
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/lvb8r/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2009
- Supervisor: PhDr. Marek Matějka
- Reader: PhDr. Pavel Čírtek
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Bachelor programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Guerilla marketing- analysis of a practical example
Ivana Knapová -
Company's strategy of marketing communications
Sandhiya Suresh -
The role of new media in modern marketing communications
Tatyana Khvan -
Towards circular economy: analysis on how enterprises influence consumers through electronic marketing communications
Ngoc Vu Hong -
Marketing communications management of a confectionery company in the context of the Covid-19 pandemic
Anna Klimenko -
Integrated Marketing Communications and company’s business plan
Pavla Denková -
Cross-cultural Adaptation of Digital Marketing Communications of International FMCG Companies in CEE
Egor Demtsev -
Marketing a marketingová komunikace olympijských her
Anna Grygoryuk