Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School – Bc. Daniela Koňaříková
Bc. Daniela Koňaříková
Bachelor's thesis
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměří na žáky druhého stupně základní školy se specifickými vzdělávacími potřebami a poruchami učení a vlivy těchto patologií na výuku anglického jazyka. V teoretické části budou popsány poruchy učení ve vztahu k výuce anglického jazyka, vhodné výukové metody a pomůcky. V praktické části bude provedeno dotazníkové šetření mezi učiteli anglického jazyka, které bude zaměřeno …moreAbstract:
This bachelor thesis will focus on pupils with special educational needs and learning disabilities at lower secondary school and the effects of these pathologies on learning English language. In the theoretical part, there will be described learning disabilities in relation to teaching English language, appropriate teaching methods and aids. In the practical part, there will be a questionnaire survey …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2020
Identifier:
https://is.slu.cz/th/emye2/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2020
- Supervisor: Mgr. Marie Machničová
- Reader: Mgr. Lenka Jašková
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
KOŇAŘÍKOVÁ, Daniela. \textit{Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School}. Online. Bachelor's thesis. Opava: Silesian University in Opava, Faculty of Philosophy and Science in Opava. 2020. Available from: https://theses.cz/id/hd1amr/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Filozoficko-přírodovědecká fakulta v OpavěSilesian University in Opava
Faculty of Philosophy and Science in OpavaBachelor programme / field:
Philology / English for Teachers
Theses on a related topic
-
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Accessibility of Teaching Materials in English Language and Literature with a Focus on Pupils with Special Needs
Radka Machálková -
Differentiated Instruction Strategies in Inclusive Classes for Students with Learning Disabilities
Tinatin Chitorelidze -
Evaluation of English Language Learners with Specific Learning Disabilities in Inclusive School
Barbora Vodičková -
Možnosti vzdělávání a podpory žáků se specifickými poruchami učení na 2. stupni základní školy se zaměřením na vzdělávací obor dějepis
Monika Nováčková -
Přístup pedagoga k žákům se specifickými poruchami učení a možnosti reedukace se zaměřením na ranný školní věk
Kamila Rybinová -
Vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení na středním odborném učilišti
Štěpánka Špringerová