Ing. Kateřina Kocábová
Master's thesis
Strategická analýza podniku
Strategic Analysis of the Enterprise
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá problematikou strategické analýzy podniku. Samotným cílem bylo zpracování strategické analýzy daného podniku a navržení vhodné strategie na základě dílčích analýz. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část zahrnuje literární rešerši oblastí strategického řízení, analýzy vnějšího i vnitřního prostředí, SWOT analýzy a tvorby a implementace strategií …moreAbstract:
This diploma thesis deals with the issue of strategic analysis of the company. The goal has been to develop a strategic analysis of a given company and to design a suitable strategy based on partial analysis. The work is divided into the theoretical and the practical parts. The theoretical part includes literature research in the areas of strategic management, analysis of the external and internal …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 16. 5. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/m9o5j/
Thesis defence
- Date of defence: 21. 6. 2022
- Supervisor: Ing. Roman Fiala, Ph.D.
- Reader: doc. Ing. Pavla Marciánová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Business Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Hodnocení konkurenceschopnosti podniku s použitím finanční analýzy
Anna Skoupá -
Analýza a zhodnocení ekonomické situace firmy KINSKÝ Žďár, a. s.
Kateřina Škapa -
Návrh marketingového mixu a doporučení pro Tatsuno Europe a.s.
Kamila Kubíková -
Situační analýza plzeňské pobočky CK Alexandria, spol. s r.o.
Kateřina Dolejšová -
Zvýšení konkurenceschopnosti korporace MAPE FINANCE s.r.o.
Monika Bubílková -
Marketingový výzkum v oblasti trhu s ojetými vozidly
Tomáš Herout -
Nový podnikatelský záměr podniku Apollo, s.r.o.
Tereza Kroužilová -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova