Bc. Jana HERLIČKOVÁ

Master's thesis

Paradigm shift in English teaching: Englishes

Paradigm Shift in English teaching: Englishes
Abstract:
The thesis deals with the topic of comprehension of and attitudes towards accented speech as perceived by secondary school English learners. In the literature review, the reasons for incorporating elements of Global Englishes, into English classes are explained as well as the elements of spoken discourse, teaching listening skills, and learners' attitudes and language identity. The greatest importance …more
Abstract:
V této diplomové práci se věnuji tématu porozumění a postojů k řeči s akcentem od nerodilých mluvčí angličtiny. V teoretické části se zabývám prvky oboru Global Englishes a jeho místem v moderní výuce anglického jazyka na školách. Také jsou zde vysvětleny základní pojmy z didaktiky výslovnosti a poslechu, které souvisejí právě s řečí nerodilých mluvčí. Poslední teoretická část se zabývá jazykovou identitou …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 25. 4. 2022
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Gabriela Klečková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

HERLIČKOVÁ, Jana. Paradigm shift in English teaching: Englishes. Plzeň, 2022. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/