Konkurenceschopnost a konkurenční strategie na trhu e-commerce – Bc. Kristýna Hájková
Bc. Kristýna Hájková
Bachelor's thesis
Konkurenceschopnost a konkurenční strategie na trhu e-commerce
Competitiveness and competitive strategy in the e-commerce market
Abstract:
Tato bakalářská práce se zabývá komparativní analýzou konkurenceschopnosti české a německé pobočky společnosti Forum Media Group. Cílem studie je identifikovat a porovnat konkurenční strategie a konkurenční prostředí obou poboček a na základě těchto poznatků vyhodnotit jejich konkurenceschopnost na příslušných trzích. K dosažení těchto cílů je práce strukturována do několika klíčových oblastí. Za prvé …moreAbstract:
This bachelor thesis deals with a comparative analysis of the competitiveness of the Czech and German branches of Forum Media Group. The aim of the study is to identify and compare the competitive strategies and competitive environment of both subsidiaries and to evaluate their competitiveness in their respective markets based on these findings. To achieve these objectives, the paper is structured …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 26. 4. 2024
Identifier:
https://is.ucp.cz/th/yozz1/
Thesis defence
- Date of defence: 17. 6. 2024
- Supervisor: doc. Ing. Monika Palatková, Ph.D.
- Reader: Ing. Soňa Gullová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Bachelor programme / field:
International Management and Marketing / International Management and Marketing
Theses on a related topic
-
Hodnocení konkurenceschopnosti podniku s použitím finanční analýzy
Anna Skoupá -
Analýza a zhodnocení ekonomické situace firmy KINSKÝ Žďár, a. s.
Kateřina Škapa -
Návrh marketingového mixu a doporučení pro Tatsuno Europe a.s.
Kamila Kubíková -
Situační analýza plzeňské pobočky CK Alexandria, spol. s r.o.
Kateřina Dolejšová -
Marketingový výzkum v oblasti trhu s ojetými vozidly
Tomáš Herout -
Zvýšení konkurenceschopnosti korporace MAPE FINANCE s.r.o.
Monika Bubílková -
Nový podnikatelský záměr podniku Apollo, s.r.o.
Tereza Kroužilová -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova