Podnikatelský plán a zakládání malého a středního podniku v oblasti e-businessu – Bc. Jiří Novák
Bc. Jiří Novák
Master's thesis
Podnikatelský plán a zakládání malého a středního podniku v oblasti e-businessu
Business plan and founding of a small and middle company in the e-business field
Abstract:
Tato diplomová práce je zaměřena na analýzu podniku VEMAT pro vstup do oblasti e-business. V první části jsou rozebrány teoretické základy z oblasti e-business, dále analýzy vnějšího a vnitřního prostředí podniku, SWOT analýza a formulace strategie. V druhé časti je teorie aplikována na malý výrobní podnik. Na základě výsledků analýz shrnutých ve SWOT analýze je formulována strategie pro vstup podniku …moreAbstract:
This thesis focuses on analyzing firm VEMAT to enter the field of e-business. The first part discussed the theoretical foundations of e-business, further analysis of external and internal environment of the company, SWOT analysis and strategy formulation. In the second part is the theory applied to a small manufacturing company. Based on the analysis results summarized in the SWOT analysis is formulated …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 12. 2011
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fzbd4/
Thesis defence
- Date of defence: 24. 1. 2012
- Supervisor: Mgr. Ing. Jan Žák
- Reader: Ing. Petr Mikuš, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NOVÁK, Jiří. \textit{Podnikatelský plán a zakládání malého a středního podniku v oblasti e-businessu}. Online. Master's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Economics and Administration. 2011. Available from: https://theses.cz/id/i17xpb/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Ekonomicko-správní fakultaMasaryk University
Faculty of Economics and AdministrationMaster programme / field:
Economy and Management / Business Management
Theses on a related topic
-
Hodnocení konkurenceschopnosti podniku s použitím finanční analýzy
Anna Skoupá -
Analýza a zhodnocení ekonomické situace firmy KINSKÝ Žďár, a. s.
Kateřina Škapa -
Návrh marketingového mixu a doporučení pro Tatsuno Europe a.s.
Kamila Kubíková -
Situační analýza plzeňské pobočky CK Alexandria, spol. s r.o.
Kateřina Dolejšová -
Marketingový výzkum v oblasti trhu s ojetými vozidly
Tomáš Herout -
Nový podnikatelský záměr podniku Apollo, s.r.o.
Tereza Kroužilová -
Zvýšení konkurenceschopnosti korporace MAPE FINANCE s.r.o.
Monika Bubílková -
Effect of Advertising and Economic Factors on Company’s Sales: Case Study of Starbucks
Sofia Shchetnikova