Význam dys-kroužků pro vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení – Bc. Martina Výšková
Bc. Martina Výšková
Master's thesis
Význam dys-kroužků pro vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení
The meaning of the dys-circles for the education of pupils with specific learning disorders
Abstract:
VÝŠKOVÁ, M., Význam dys-kroužků pro vzdělávání žáků se specifickými poruchami učení – diplomová práce. Brno: Masarykova univerzita, pedagogická fakulta, Katedra speciální pedagogiky 2009. Studie se zabývá žáky se specifickými poruchami učení. Zaměřuje se na vymezení pojmu specifické poruchy učení, na klasifikaci specifických poruch učení, jejich působení na osobnost žáka, zabývá se reedukací dyslexie …moreAbstract:
VÝŠKOVÁ, M., The meaning of dys-circles for the education of pupils with specific learning disorders – diploma work. Brno: Masaryk´s University, Pedagogical Faculty, Department of Specialized Pedagogy, 2009. The study deals with pupils with specific learning disorders. The topic of this work is oriented to a definition of specific learning disorders, their classification, their effect to the student …moreKeywords
Specifické poruchy učení klasifikace specifických poruch učení dyslexie dysgrafie dysortografie náprava legislativa vzdělávání jedinců se specifickými poruchami učení dyslektické kroužky poradenství. Specific learning disorders classification of specific learning disorders dyslexia dysgraphia orthography disorders remedy legislation the education of pupils with specific learning disorders dys-circles. consultancy.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 5. 5. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/qohdn/
Thesis defence
- Date of defence: 15. 6. 2009
- Supervisor: PhDr. Mgr. Lucie Procházková, Ph.D.
- Reader: PhDr. Dana Brožová, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Special Education / Special Education
Theses on a related topic
-
Pupils with Specific Learning Difficulties in English lessons
Petra Mikulčíková -
Evaluation of Pupils with Specific Learning Difficulties in English Langugage Teaching
Marie Vlková -
Accessibility of Teaching Materials in English Language and Literature with a Focus on Pupils with Special Needs
Radka Machálková -
Teaching English to Pupils with Learning Disabilities at Lower Secondary School
Daniela Koňaříková -
Advantages and Disadvantages of Project-Based ESL Learning for Children with Attention Disorders
Radim KLEMENS -
Specifika práce učitele na málotřídní škole se zaměřením na žáky se specifickými poruchami učení
Alena Kubíčková -
Vzdělávání v oboru Sociálněsprávní činnosti se zaměřením na žáky se specifickými poruchami učení
Romana Sváčková -
Didaktika výtvarné výchovy pro žáky se specifickými poruchami učení
Veronika Kriklová